Rent mjöl i påsen?

1kommentarer

HEJ!

Gud vad sent det blev idag med, hade tänkt ligga i sängen och snarka vid det här laget! Snarka jättehögt så att Robin börjar knuffa på mig av sömnlöshet. Han vann nämligen i monopol. IGEN. Jag förstår verkligen inte hur det går till.. Helt rent mjöl i påsen, det har han då inte..

Men nu till dagens höjdpunkt: Jag red lilla Kahlea på jobbet idag, som alla andra onsdagar. Hon är under igångsättning och har inte varit helt kul att rida, hon har ju stått länge och säkert tappat en del. Förra veckan bestämdes det i alla fall att jag skulle börja galoppera lite smått med henne så under uppvärmningen idag lät jag henne rulla på i galopp några varv i stora ridhuset. Efter det var hästen helt fantastisk! Vi gled omkring ensamma i ridhuset med hög volym på radion (musik) och jag började seriöst att skratta vid några tillfällen. Jag ville aldrig sluta rida men efter en halvtimme gav jag mig både på grund av tidsbrist och på grund av bätte vetande, man ska ju alltid sluta när man är på topp! Jag vet faktiskt inte vad som hände idag men en sån bra känsla vid ridning har jag inte haft på länge. Den här karamellen kommer jag att suga på ett bra tag nu! Tack Kahlea :)

Imorgon händer det grejer, ska till vårdcentralen och håller mina tummar för att min trötthet beror på något helt ofarligt. Typ en smula lätt åtgärdad järnbrist eller dylikt.

På fredag drar vi till Globen! Det var flera år sedan jag var där på Globen Horseshow, och det ska bli jättekul att åka med arbetskamraterna.

Godnatt!

1 kommentarer

Pappa o Mikki.

24 Nov 2011 14:21

Säkert inga större fel på den kroppen.

Sedan så skall ni ha det så trevligt i Globen på fredag. Vi vill oxå följa med.

Kommentera

Publiceras ej