Mio min Mio

3kommentarer

Fy.

Jag har haft en fruktansvärd dag, bitvis. Jag klev upp vid 9 och ringde vårdcentralen angående min enorma trötthet och allmänna icke välbefinnande, tror ni jag fick någon tid? Nej. Kanske i december. Kanske då kunde jag få en tid. Jag blev rätt upprörd och förklarade min oro så hon skulle då återkomma när hon luskat fram en tid.. tydligen skulle hon inte återkomma idag kan jag ju bara konstatera vid det här laget.

Förutom att mocka i stallet har jag bara legat hela dagen för att orka jobba kvällen. Jag hade planerat att lämna boningen 16.00 men vad händer, jo, Mio (som varit ute lös medans jag mockat) slickar så frenetiskt på sitt ena bakben 15.59 att jag inte kan undgå det. Han hade ett sår på ena bakbenet och vid första anblicken såg det väldigt ofarligt ut, jag ställde honom i duschen och spolade av benet. Då ramlade det som ut en läskig flik ur såret. Jag började ana oråd men tänkte ändå att jag nog kanske skulle kunna plåstra om honom själv, såret var inte så värst stort nämligen och jag var först osäker på om det skulle behöva sys. Jag släppte honom ur synhåll några sekunder och bytte om till ridkläder, då hade han hunnit hoppa upp i sängen och nedanför hans ben låg sedan en pöl av tjockt blod. Jag undersökte det ytterligare och insåg att det var redigt djupt, dessutom verkade han ha väldigt ont.

Runt 16.15 började jakten på en veterinär. En galen jakt. Nu för tiden ska man tydligen helst smsa in sitt ärende? Det är man ju väldigt sugen på när det rinner tjockt blod ur ens hund. Varför låtsas veterinären på Röbäck att de har jour och akuttider när de i själva verket inte har det? Tydligen. Det blev ju Vännäs som jag till slut fick kontakt med, tack och lov. Efter att ha lyssnat på 2 telefonsvarare. Tyvärr så ligger ju inte Vännäs nästgårds direkt. Izza tog min första lektion på ridskolan, annars hade jag aldrig hunnit (satt säkert 30 min i telefon totalt med allt som skulle klaffa). Robin kom hem, vi slängde in Mio i bilen med en handduk runt benet och sedan mötte vi upp pappa på hippo. Jag kunde börja jobba 17.30 och de två karlarna fick åka till Vännäs då med lillgubben.

Jag har haft 4 lektioner utan att ha ätit middag, det gick visserligen rätt bra men dessutom hade jag ju verkligen helst velat följa med till veterinären själv. Nog för att jag har förtroende för veterinärerna där men jag vet ju att Mio blir mycket mer nervös när inte jag är med. Har precis ätit middag och klockan är närmare tolv. Jag ska snart gå ut och ta in hästarna.

Mio ligger i sin fåtölj och ser väldigt uppgiven ut. Han blev drogad eftersom de ville undersöka såret ordentligt och tydligen hade föremålet gått in flera cm in under huden och skapat en jätteficka. Nu har han en slang fastsydd i såret, vi ska spola rent några gånger per dag och så har han fått något som jag antar är antibiotika. Man får anta när man själv inte varit med på veterinärbesöket.

Usch. Nu vill jag bara sova! Jag kommer antagligen att sova större delen av morgondagen, skönt att jag är ledig.

Min guldklimp! Ledsen i tratt :(

3 kommentarer

Pappa

22 Nov 2011 00:31

Jag, Robin o Mio hade full koll på läget och se det fixade ju sig.

Frida

22 Nov 2011 01:24

Åh nej, mios!

Ida

22 Nov 2011 18:28

Men fy fariken! Kram på dig, både för ditt eget obehagliga tillstånd och för Mios skada. Hoppas att ni båda blir bättre snarast!

Kommentera

Publiceras ej