Ett samtal från Madeira

0kommentarer

Hej.

Jag har precis fått ett samtal från Madeira. Det var min gode far som ville veta hur det var med Mikki. Han lät onykter men hävdade att det var solsting som gjorde honom sluddrig. I bakgrunden tjoade Eva. Jag vill också åka utomlands! På en riktig hederlig charter! Dricka billig alkohol, äta fet mat, läsa en bok om dagen i en solstol, gå promenader längs stranden med fötterna i havet, störa mig på andra turister, köpa fula souvenirer till BK och Frida.. mmmm!

I skrivande stund sitter jag och väntar på att vår sena middag ska bli färdig. Håller på att baka zuccini och bakpotatis i ugnen, till det blir det en röra med fetaost, soltorkade tomater, vitlök, rödlök och lite annat smött och gött. Tidigare hade vi finfrämmen, det var en Lannis som kom förbi och fikade. Jag bakade men fick ändra bakplan i sista sekund på grund av diverse orsaker, god blev kakan ändå! Om än lite sliskig..

Hade tänkt skritta ut på Simpan idag men på grund av kakslisket så tog jag honom i grimma och grimskaft och gick en promenad med honom. Han verkar gilla det faktiskt, och jag fick min motion.

Sist jag var utomlands!

Kommentera

Publiceras ej