Måndagsfolle

0kommentarer

Jaa, vad hänger.. jag ligger i soffan med en kall måndagsfolle och begrundar livet. Hästarna är nattade, hundarna är trötta, vi är trötta och jag har eldat som en maniac så det är ganska cozy här.

Imorgon kommer Mikki och ska stanna i 10 dagar, pappa ska ju nämligen till Madeira och götta sig. Själv försöker jag knåpa ihop en Ullaredsresa tillsammans med Frida men ännu är det lite för knapert i kassan. Imorgon är det även min kära mors födelsedag, då ska vi dit och fira/fika. Hennes present från oss blev jättesöt.

Nu skulle jag vilja dra en rajd med dammsugaren, det ser ut som skit här vilket drar ner mitt humör ordentligt. Hur kan män inte se the mess? Mr R måste ha något trevligt filter på sina hornhinnor som tar bort röra och jordklumpar på golvet. Det är inte så att jag håller honom ensam ansvarig, men det vore ju trevlig om sån här röra gick att hejda i tidigt skede. På grund av observation. Känner jag mig själv så kommer jag dock inte städa ikväll utan istället tröstäta.

Sov gott.

Kommentera

Publiceras ej