The real deal

0kommentarer

Hoho!

Sitter och tar en sen kvällsfika med lillasyster som jag lyckades övertala till att följa med mig hem efter Killer Queen (Robin är nämligen på _ _ _ igen). Jag försöker få upp lite värme här, karln hade tack och lov plockat in lite ved innan han åkte. Tog in hästarna halv 12 och var livrädd under hela proceduren. Det är en liten bit ner till hagarna och det var kolsvart (som vanligt den här årstiden men min arma pannlampa har dött!).

Nu, kommer en liten recension av dagen. Instruktörskursen/clinicen som jag var på var rätt intressant på sina håll, men innehöll även en del saker som jag inte alls kunde ta till mig då de inte överensstämde med mitt "tänk", eller vad man ska säga. En åsikt om hästhållning som personen i fråga delade med sig av är dessutom olaglig i Sverige.

Jag jobbade bara några timmar efter det, åkte hem till mamma och tog en dusch samt lite mat, sen åkte jag och syster på den hära Queen konserten. Det var ett coverband som kallade sig för Killer Queen, vad jag förstod. Jag visste givetvis innan att det inte var någon originalmedlem från Queen som skulle uppträda, om jag inte skrivit det förr. Däremot hade jag lite högre förväntningar då biljetten kostat 400 kr. De spelade och sjöng riktigt bra, men scenkläderna var sjukt beiga. Freddie (som förvisso hade rätt bra outfits) hade antydan till ölkagge och innegympaskor (han var dock rätt charmig) medans resten av banden verkade ha handlat sina rockiga kläder på DressMan och rörde sig knappt ur sin stela position på 2 timmar. Jag borde även ha anat oråd då vi fick biljetterna av pappa (eftersom han bokat in sin resa efter att ha köpt dem), medelåldern på publiken var nämligen 60+. OBS! Inget skämt! Och jag ljuger faktiskt inte när jag säger att en tant två stolar från Frida hade med sig en stickning som hon underhöll sig med! HON STICKADE!

Jeje. Nu ska vi sova, älskar sova! Jag tror att det vankas sovmorgon. Hoj!

The real deal

Kommentera

Publiceras ej