Jag äger ett förkläde

0kommentarer

Godkväll.

Jag hann skura ena boxen idag. Jag hade givetvis hunnit även den andra om jag inte kommit på så många andra intressanta saker att göra under dagen. Men men, nu är det i alla fall snyggt hos Älvan. Ska ta Simzons box imorgon. Jag kom just in från stallet. Har varit ute och gått med Simzon idag igen, när jag ändå bara ska skritta ut ensam känns det lika bra att gå bredvid. Jag får motion och han är mindre tittig. Jag har även friserat båda hästarna med ett ganska illa resultat, jag lät dem nämligen äta samtidigt. Dålid idé.

Jag har fyndat på tradera igen, för övrigt. Budade hem denna för 10 kronor och den passade extremt bra in i köket. Den är shabby chic, som man säger. Jag vill egentligen inte avslöja följande, men, jag har ett förkläde i köket i matchande blommigt mönster. Mormor hängde på mig det i julas och jag bar det en stund under högljudd protest. Dock har jag på senaste tid fattat tycke för det och hängt det väl synligt i köket..

Fynd!



Nu smuttar jag på en liten irish och latar mig i soffan. Robin har eldat som om det inte fanns någon morgondag så jag småsvettas i min rosa Steve Urkel-tröja. Konversationen som förs handlar om hur mina glansdagar passerat (vi tittar på gamla pics på datorn). Tyvärr hade vi samma konversation för bara någon vecka sedan. En makeover är vad jag skulle behöva! Till exempel har jag inte varit hos en frisör sedan jag var 12. Slänger upp någon glansdagsbild imorgon så får ni se vad jag pratar om.

Robin är alltid lika sugen på att bli fotad. Ungefär så här ser alla våra parbilder ut.



Sov gott!

Kommentera

Publiceras ej