Special-Älv

0kommentarer

Måndag! Jag är i regel alltid ledig måndagar, så för mig innebär måndag oftast en lugn skön dag då jag hinner med sånt jag annars inte hinner med. Tyvärr frasar min rygg lite smått oroväckande varje gång jag reser mig, men jag är väl som en gammal stel häst som behöver skrittas igång ordentligt.

Nu ska jag ut med hundarna och sedan sätta igång med stallstädningen. Har hittat ett beg Rambo Walker täcke som jag vill köpa till Älvan, får se hur jag gör. Det är nämligen inte så ofta man hittar dom begagnade (men de är ju inte så värst billiga för det)! Det är ett täcke som man egentligen ska ha när hästen går i skrittmaskin eller tex vid longering eftersom det lämnar bogen fri. Jag använder dem dock som vanliga täcken till Älvan eftersom hon tycker det är obehagligt med allt som trycker minsta lilla över bogarna, som täcken, hjälptyglar osv. De håller kanske inte värmen lika bra som vanliga täcken men man skyddar ju i alla fall ryggen från regn och blåst! Hon är en specialare den där hästen..

Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej