Jag har klivit i nattsärken

0kommentarer

Godkväll.

Det är snart sängdags så jag har klivit i nattsärken. Jag har varit väldigt aktiv idag och det börjar kännas i ögonlocken. Var uppe med tuppen för att släppa ut pållarna innan jobbet, Mio hakade på vilket var väldigt mystiskt med tanke på att han annars brukar sova fram till lunch. Var på jobbet kl sju och körde mockningsrace för att nästan bli klar med ponnystallet innan åtta då jag hade Stinas morgonlektion. Sedan fortgick dagen i sann onsdagsanda med tre HK-lektioner bland annat.

Handlade på vägen hem och tryckte tre sojakorvar med bröd och Johnnys när jag kom innanför dörren. Tog rätt på en tvätt och slängde i en ny. Sedan gick jag ut på en promenad med Simzon, han fick lite ont i tassen som saknar sko igår när jag red så det blev en promme idag. Dessutom ska jag bekänna en sak, jag finner det vansinnigt långtråkigt att skritta ut ensam. Ska jag göra det kan jag lika gärna gå bredvid och själv få motion. Simzon är lustig på många vis, till exempel kan han blåsa upp sig och springa i sidled med uppspärrade ögon när han bara ska vandra in från hagen men att gå 4 km bredvid mig utan hästsällskap (och med x antal bilmöten) går visst fint.

Fixade stallet när vi kom tillbaka, pysslade runt en stund och tog sedan in alla pållarna. Jag älskar att greja i stallet när jag inte behöver stressa, speciellt på kvällen då jag får pussa på hästarna, släcka i stallet och säga godnatt! :) En dusch och en sårtvätt (lyckades sticka mig på en rostig spik) senare befinner jag mig nu här vid datan. Hundarna har varit ute på långpromenad med Robin. Ibland är det ruskigt gött med en sambo. Lite kvällsfika och en hundkvällskiss, och sedan sova!

Kommentera

Publiceras ej