Höna-Pöna

0kommentarer

Godkväll!

Idag har jag jobbat några timmar och efter det bjöds det middag på Lottas med PA-jobbet. Jag kan inte minnas att jag någonsin ätit på Lottas tidigare. Maten var mycket god med ett litet minus för det vegetariska utbudet.

Jag åkte tillbaka till på hippo på kvällen för att bevittna pappas och Landströms hopplektion. Det var kul. Jag tog in hästarna när jag kom hem och pysslade med dem en stund (medryttaren har ridit idag). Älvan har fått byta box eftersom Metra ska ha bäbis och behöver den största boxen. Jag kan lugnt meddela att Ä är inte nöjd eftersom hon nu inte längre bor vägg i vägg med sin pojkvän.. Idag när jag skulle borsta henne så sprang hon ut ur boxen (i panik eftersom hon vet att hon inte får). Simzons boxdörr stod öppen och med en stirrig blick pressade hon målmedvetet in sig i boxen tillsammans med honom. Han blängde bara surt på henne medans hon bökade omkring där inne bärandes på sitt hönslika utseende. Jag fick mig ett gott skratt..

Älvans färd till Örebro är bokad idag! Nu ska jag bara avmaska och hoppas att hon hinner fälla klart innan v.19!

Nu har jag precis betalat alla räkningar och det känns alltid bra att vara skuldfri (nåväl, nästan skuldfri)! Fick ut min semesterersättning från Frösunda och eftersom jag ska jobba hela sommaren tänker jag unna mig en Stockholmsweekend med mina väninnor! Datum är inte spikat än dock.. vi och våra intensiva liv.

Kommentera

Publiceras ej