Sundsvallshelg

1kommentarer

Hej!

Jag ligger till sängs och bloggar efter ett spontant biobesök. Vi såg "Hunger games" och den var riktigt bra, den gjorde mig så nervös att jag fick ont i magen. Robin också.

Jag har haft en trevlig helg i Sundsvall. Jag följde som sagt med Ida och Sigge på dressyrtävling som hästskötare/kompis/expertkommentator. Själva skötarbiten var dock mycket lindrig, jag mockade någon bajshög här och rengjorde någon sadelgjord där. Ekipaget var mycket duktigt! Mio var med under helgen och skötte sig exemplariskt! Det var dock kallt i Sundsvall så jag fick i ett tidigt skede inhandla ett täcke till hunden och ett par varma sulor till mig själv.

Förutom att titta på fina hästar och duktiga ryttare så besökte vi även Ikea såklart. Jag höll mig i skinnet och kom endast ut med 2 krukor, en packe servetter, 2 muggar och en förvaringsgrej till badrummet.

Inatt sov jag 12 timmar (somnade 21 igår) som en murken stock. Hur man kan vara så trött efter en tävlingshelg utan att själv ha deltagit förtäljer inte historien. Vi har haft besök av pappa och Mikk idag, Rill kom hem och vi bjöd på palt. Jag och Robin har varit ute på en joggingtur dessutom. Skön måndag! Nu väntar dock 7 dagars jobb, påskhelg vad är det?

Godnatt!

Charmiga Sigge med sin matte

1 kommentarer

Ida

03 Apr 2012 21:05

Fast nu har jag lärt mig från Emelie B vad man ska kräva av hästskötaren, så nästa gång blir det andra bullar! ;-)

För jag hoppas att det blir fler gånger, det var supernajs att ha sällskap med!

Kommentera

Publiceras ej