Det här är en jävla pissfredag

1kommentarer

Och (nästan) allt är samernas fel.

Jag kan inte ha hundarna lösa eftersom de uppenbarligen blir helt rabiata av renlukt. Observera att renarna är runt tomten så jag kan inte ens ha hundarna lösa på vår egen gård. Nima kan jag överhuvudtaget inte kommunicera med eftersom hon bara vill jaga ren så jag orkar inte ens vara ute med henne mer än korta kissturer. Helst vill jag helst inte se henne mer idag.

Hästarna bör jag väl inte ens ta upp. Jag försökte longera Simzon men han hade glömt allt han någonsin lärt sig (och det mina vänner var inte mycket till att börja med). Allt han kunde fokusera på var att vittra efter ren. Han var nära att springa över mig ett par gånger och efter en stund var jag så arg så jag kokade. Dåliga hästdagar är verkligen höjden av dåliga dagar.

Och på tal om hästeriet, efter vår långa sadelprovardag i onsdags slog det mig att det var länge sedan jag kontrollerade mina egna sadlar. Som jag misstänkte så ligger Stübbensadeln inte bra alls.. den har väl aldrig varit optimal men nu känner jag att den måste ut ur stallet. Så lägg ett bud, den är i fint skick men ger blåmärken på sittbenen..

Men åter till renfrågan. Kan någon bara kort och förståeligt förklara varför renarna måste vara här när de har ett halvt land att böka runt på? Säg inte bara att maten där inte räcker för jag vet nog hur stödutfodring går till. Jag har absolut inget emot renar, jag finner dem mycket söta och vänliga. Men att de får vara i tätbebyggelse och på folks tomter kan jag inte förstå.. Det ligger en hund begraven här.

Sen har jag fått en kommentar idag om att jag kanske borde röra på mig mer. Hör opp nu! Varje dag går jag ut med hundarna, rider/motionerar minst en häst (fler de dagar jag jobbar på hippo), mockar, bär vatten, spånar och höar. Vissa dagar bär jag ved eller skottar snö (innan jag fick en sambo skedde detta varje dag). Jag har två fysiska jobb där jag går mycket. Men näe, nu har man visst gått och blivit slö också..

När inte ens Mio kan muntra upp mig, då är jag bra less..

Till råga på allt är det fredag kväll och jag är ensam. Lika bra är det iofs när jag tänker efter, detta humör skall inte behöva upplevas av någon IRL.

1 kommentarer

Ida

17 Feb 2012 23:17

Jag tycker faktiskt synd om dig. Det är inte roligt när man känner att allt är motvind och man dessutom får en nedslående kommentar. Det kanske inte hjälper, men jag tycker att du är grym! Jag får alltid energi av att träffa dig :-)

Kommentera

Publiceras ej