Sjukstugan i Myrbäck

0kommentarer

Nope, jag bor inte i något som heter Myrbäck men en viss kollega envisas med att tro det. Dag ut och dag in. I alla fall så har stallet förvandlats till Dalas lilla sjukstuga. Nu har givetvis även Simzon lyckats få en spark på ett ben (det blir ju lätt så om man hoppar över/igenom tråden in till den andra hagen och jagar två ston) och ett mustigt sår. Det var för sent att sy men jag har bandagerat, sedan får morgondagen utvisa. Det lär bli en färd till apoteket.

Sedan har jag ytterligare något att rapportera om, jag har nämligen skitit knäck här alldeles nyss. Robin skulle sova borta i natt (Lan..) men kom precis hem. I mörkret. Utan att ringa först. Här låg jag i godan ro och blev skrämd från vettet när det plötsligt knackade på fönsterrutan. Jag har inte återhämtat mig än..

Kommentera

Publiceras ej