Stallsöndag

1kommentarer

Hej.

Klockan är mycket men jag är uppe i varv. Det har väl inte undgått någon i min del av landet att det har varit ett riktigt härligt vinterväder idag. Jag vet inte hur varm/kallt det varit utomhus men solen har i alla fall visat sig under dagen och nästan framkallat vårkänslor hos mig. Märk väl - nästan. Vintern är allt utom förlåten och jag tänker inte vara den som ropar hej.

Till följd har jag spenderat dagen utomhus. Jag började efter lunch med en promenad tillsammans med mina bruna favoritgrabbar. Mio hämtade stolt en frusen död kråka ute i skogen och bar den till matte, det var bara att tacka och ta emot! Lyckliga och busiga var de båda två, mina små hjärtan.

Efter det for jag ut och red på min tjocke S och han var faktiskt fin! Jag är inne i en hackamoreperiod och nu verkar det som om han faktiskt börjar bjuda till lite när han slipper ha ett bett i munnen. PEPPAR PEPPAR. Men idag var matte glad. Han fick en liten frisering och en näve karra efter sitt fina uppträdande.

Älvan har gått in i ett nytt kapitel av sitt liv. Jag har tänkt att lära henne några tricks, för att vi ska ha något att göra tillsammans i väntan på vad som än komma skall. Efter idag kan jag dock bara konstatera att det kommer bli ett jädra holabaloo.. Jäsikens vad vi måste jobba med att ha uppmärksamheten på rätta stället. Tricket "yr höna" behärskar hon dock med bravur, det ska man inte ta ifrån henne!

Efter att ha snurrat runt med Älvan i ett grimskaft så tog jag tag i stallet och mockade alla fyra boxarna, fyllde vatten, spånade och tog ner kvällsmat. Efter det så kände jag mig nöjd med min insats och gick in för att äta en sen middag. Tro nu inte att det slutade där, icke! Efter att jag sedan tagit in och nattat pållarna så tog jag med mig alla mina träns och bett som är i bruk in i huset och fixade mig en liten smörjhörna framför TVn. Jag kan tala om att det var på tiden att det där lädret fick sig en omgång, jag är fortfarande inte riktigt färdig men jag får fortsätta imorgon.

Några av de töra små liven. Jag har en hemlig crush i mina träns! Men som ni säkert kan räkna ut står ett mässingbett högt på önskelistan.. det skär i ögonen när bettet inte matchar spännena. Huga.


Mitt nya pannband. Livskris?


Godnatt!

1 kommentarer

Pappa o Mikki

13 Feb 2012 19:53

Materielvård det gillar vi MYCKET!

Kommentera

Publiceras ej