Till mitt stora förtret

0kommentarer

Hej supergej.

Det bidde en sen kväll i kväll men mitt behov säger mig att jag måste blogga innan jag somnar. Jag började jobba halv 2, då hade jag hunnit trycka en tårtbit precis innan. Jag inledde arbetsdagen med att tillsammans med Maria planera för en intern instruktörskurs som vi ska passa på att ha under tiden ridskolan är stängd. Jag tror att det blir roligt och hoppas att vi får många nya peppade vikarier till ridskolan! Dessutom är det ju bra att själv tvingas friska upp sitt minne på vissa punkter. Vi fick göra en paus i planeringen för hästintag men vi hann i alla fall klart med att planera datum och sätta upp anslag om kursen samt löst bestämma innehållet.

Efter det åt vi middag men till mitt stora förtret hade något snott min broccolisoppa! Who does such a thing?? Det är garanterat någon som bara tagit fel men jag fick försöka överleva på en ciabatta och en risifrutti..

Efter middagsrasten red vi varsin häst och sedan hade jag Kerstins markarbetesgrupp mellan 19-20, det var kul att få ha en lektion mitt i lektionstorkan. Jag avslutade med att fodra, låsa och natta på ridskolesidan. Det är mysigt att gå och kvällsfodra när stallet är helt tomt! Efter jobbet hade jag ett litet ärende förbi korpralsvägen och var nog inte hemma förrän vid 23-snåret. Tog in och nattade våra egna hästar på en gång, sedan blev det en skål med popcorn när jag kom in samt en varm dusch. Jag måste även erkänna att jag tog in dressyrgjorden och smorde den framför TVn.

Men nu äntligen; sov gott!

Kommentera

Publiceras ej