Den vita (naiva) massajen

0kommentarer

Godkväll.

Det är norrsken över Morbyn! Men det var inte det jag hade tänkt skriva om. När jag var på Myrorna sist, tillsammans med Sofia och Lina, fick jag ett litet boktips av Lina. Jag köpte pocketen "Den vita massajen" för 15 kronor och jag kan bara konstatera att jag och Lina inte har samma taste in books..

"Den vita massajen" har egentligen en intressant handling (vit europeisk kvinna blir kär i massajkrigare och lämnar allt för att bo i Kenya i en liten hydda) men författaren (och även huvudpersonen i boken eftersom det är en sann historia) skriver på ett sätt som får mig att känna noll medkänsla trots att jag är en väldigt känslig person. Trots att hon råkar ut för en hel del tråkigheter i boken så kan jag inte förmå mig att tycka synd om henne, så olustigt naiv som hon är. Men det värsta med allt är att jag redan efter några få kapitel starkt ogillade alla karaktärer i boken (utom två äldre afrikanska kvinnor), inklusive författaren. Nästan alla är verkligen retsamt dumma i huvudet.

Trots detta ska jag inte säga att boken saknade underhållningsvärde, jag fick ju lufta en del aggressioner. Nu när jag googlade såg jag att den även blivit film.. Det är nästan så att man vill se.. DEAR LORD det finns en uppföljare i bokform också! Det värsta är att jag kanske vill läsa den.

Kommentera

Publiceras ej