Fördömt

1kommentarer

Jaha då har det konstaterats kvarka på hippologum, på en ridskoleponny (som tillsammans med några fler ridskolehästar står i karantän). Själv var jag på laget som gissade på att det ICKE var kvarka - förlorarlaget kan man också säga. Nä men jag har hört talas om kvarka men aldrig sett någon häst IRL som haft det, och av kvarkaskräckhistorierna att döma så hade jag som sagt inte gissat att ponnyerna skulle ha just det. De har varit alldeles för friska i mina ögon för att stämma in på någon av skräckhistorierna.

Men nu är det alltså konstaterad kvarka och då kan kan kanske gissa att det är någon mildare variant av? Om det nu kan komma i olika grader. Jag hoppas innerligt att jag inte lyckats överföra smittan till vårt eget stall trots ihärdigt klädbyte.. Tydligen kan bakterien överleva på kläder och dylikt i flera veckor. HUGA.

1 kommentarer

Pappa o Mikki.

24 Jan 2012 13:20

Tvätta tvätta tvätta!!!

Kommentera

Publiceras ej