Stallkväll

0kommentarer

Hallå.

Jag fastnade ute i stallet i flera timmar ikväll. Jag hade ändå inte bråttom in till något och karln somnade som en stock skrämmande tidigt. Jag linade som sagt S med mina nya inspänningstyglar och jag trodde faktiskt ett tag att han skulle vinna över dem likt han gör med mig, gramanen, gummibanden och chambonen. MEN, efter en stunds bråkande, kastande och stegrande (och godis) så verkade han faktiskt acceptera sitt öde och travade snällt ganska många varv i fin form. Nu låter det som om jag plågade honom men jag kan med gott samvete meddela att inspänningstyglarna var löst spända. Har jag nämnt någon gång att han förkastar att gå på tygeln? Tur att han är så himla söt. Nu ska vi upprepa denna procedur varje torsdag, pepp!

Gott med ny slicksten.


Mr Skeptisk


Snuttegubben i sin trygga vrå


Stallkompis!

Kommentera

Publiceras ej