Onsdagar

0kommentarer

Hej.

Onsdagar är intensiva dagar. De börjar 07.00 med två timmars angenäm stalltjänst, idag var jag på medlemssidan större delan av morgonen. Sedan blir det fika och därefter har jag två enskilda handikapplektioner på Closseau och Camaro, en inomhus tillsammans med Jenny och en utomhuspromenad i det idag fina vädret.

Efter det äter jag lunch, idag hade jag äran att få sällskap av Elias. Efter lunch tar jag en halvtimme-timme på kontoret, just idag gjorde jag klart en terminsplanering, ringde några samtal samt planerade eftermiddagens HAB. Kvart i två är det intag av alla pållar och därefter fika. Tyvärr hann jag inte med någon fika just idag men däremot tog jag ett ridpass på fina fina Magic! Han är som en liten turbo nu när han håller på att sättas igång, pigg och glad.

Klockan tre anländer mina HAB (habilitering) elever, då gör vi i ordning hästarna och jag ställer fram eventuella bommar och koner i ridhuset. Halv fyra och 40 minuter framåt rider de, de är en himla rolig grupp att ha. Därefter plockar vi bort och ställer in hästarna. Lille Flaxman bor för tillfället i karantänstallet så den lilla flickan som brukar rida honom fick ta Fobos idag i stället och han skötte sig som en riktig liten pärla! Vi har så fantastiska hästar och ponnier på ridskolan..

16.30 slutar jag och brukar passa på att göra något ärende på vägen hem. Idag blev det Coop och systembolaget.

Thats my wednesdays! Nu vankas det middag.

Kommentera

Publiceras ej