Blandad dag

2kommentarer

Godkväll.

Lång blandad dag har det varit för mig. Den började jättebra på jobbet med några timmars jobb, jag var med på stalltjänsten och sedan pysslade jag en stund med lilla Rebel. Efter det hoppade jag och Maria för Kerstin och det var sååå kul! Det var ganska små hinder men för mig som inte hoppat ordentligt på år och dar så var det ruskigt spännande och trots min lilla hoppklump i magen så kändes det riktigt bra förutom några små missar. Jag fick aldrig panik och började backa, haha, men Chelsea är ju en klok liten hoppstjärna så det kan mycket väl ha berott på det :)

Efter ridningen blev det en tur på Granngården och sedan åkte jag hem. Där slutade den glada delen av min dag eftersom jag sent på eftermiddagen blev varse att jag inte kan göra yrkesprovet för hästskötare pga att jag ska vittna i en rättegång samma dag. Trots att jag fått tillåtelse att vittna över telefon så gick det inte att lösa. Det kändes väldigt jobbigt eftersom jag nu inte vet om jag kan söka någon av utbildningarna jag vill till hösten och måste i värsta fall vänta tills nästa år. Jag blev tvungen att spendera en timme under en filt efter beskedet.

Nu har vi ätit en sen middag och jag ska strax gå ut till mina pållar som fått vila idag. Imorgon ska jag dock rida och hoppas på att isen fortsätter att smälta bort från vägen.

2 kommentarer

Ida

05 Mar 2012 22:59

Ida

05 Mar 2012 23:01

Men buuuuuuuuu!

(det blev ngt galet med mitt första försök att kommentera)

Kommentera

Publiceras ej