Det sjunkande skeppet

0kommentarer

Höj ögonaböj.

Lång dag som började med att vatten läckte in från taket, via vinden, och ner på köksgolvet. Vi snackar litervis med vatten. Vi fick ställa ut kastruller, bunkar och hinkar överallt! Jag lämnade det sjunkande skeppet halv 2 för att åka till jobbet och när jag kom hem igen på kvällskvisten så hade Robin styrt upp situationen med sopsäckar och häftpistol. Han hade även fått hacka bort en isklump som krupit in på kallvindan och börjat smälta.. Det var samma procedur förra våren men i mildare tappning. Då rann vattnet endast ner i köksskåpen och inte ner på golvet.

Nu är det hög tid för sömn. Igår, när jag betalade räkningar, var jag tvungen att avsluta med att webbshoppa. Jag köpte två fina inredningsdetaljer, visar imorgon!

Kommentera

Publiceras ej