Söt i hjälm

0kommentarer

Jag har haft en bra ledig dag. Det känns som om jag hunnit massor men utan att skynda.

Började med tvättstuga kl 7. Kröp isäng mellan maskinerna. Barnmorskan med Jonathan 10.30, allt såg prima ut förutom järnvärdet så nu får jag öka järndosen igen. Jonathan är en skvallerbytta utan dess like, han skvallrar till bm om allt! Både om ridningen och glassintaget :(

Efter bm åkte vi och handlade, bland annat mat till Gastro som vi körde direkt till stallet så jag fick hjälp att bära. När vi kom hem tog jag med mig hundarna ner till mariehemsängarna, där satt vi under ett träd och njöt av finvädret en stund. J åkte till jobbet. Därefter tog jag mig tid att ringa både agria och länsförsäkringar för att bena ut ett och annat, skönt när det var klart och nu har jag koll på läget!

Åkte till hästen som fick gå i skritten och sedan bada. Vi provade ett täcke som satt som ett smäck, its a buy! Jag tvättade hästgrejer och började fixa lite i skrubben, ska jag nu ha mer hjälp med ridningen är det ju kul om folk hittar det dom söker där inne..

Nu ligger jag i soffan och äter lantbröd. Har gröntkortkurs imorgon så det blir en tidig kväll.

Fick besök på ängen. Blir ännu mer kär när han är så söt i hjälm <3

Kommentera

Publiceras ej