Guld

4kommentarer

Hallå!

Jag har en fundering. Jag har ett halsband i guld, det är en ganska tunn kedja med ett hänge i både vanligt och vitt guld. Det har fyra pyttesmå diamanter. Jag lyckas inte se vad som står på stämpeln men jag vet att det kostade några tusen för typ 7 år sen. Jag fick det av en gammal friare så det hänger bara och samlar damm, tänkte därför kolla om det går att sälja. Någon som vet vart man får bäst betalt? Och hur man går till väga? Det finns ju en massa företag på nätet som köper guld per post men hur säkert är det? Tacksam för kommentarer :)

4 kommentarer

Systra

04 Jan 2014 01:03

Kanske något för pantbanken?

Anonym

04 Jan 2014 01:09

Finns ett ställe i stan som jag tror köper sånt! Ligger runt hörnet efter Rut mfl!

Johanna

04 Jan 2014 09:41

På pantbanken tror jag man får sämst betalt, men det är svårt eftersom alla vill tjäna på det :) jag såg en annons i VK om ett företag som köpte smycken, de kom till plaza, där har jag sålt ett smycke och var nöjd med det jag fick då.

Jenny Nyström

05 Jan 2014 23:15

Kan kolla med min släkt, de äger en butik med smycken. De värderar smycken tror jag =) kan ju kolla

Kommentera

Publiceras ej