Tisdag morgon

0kommentarer

Godmorgon.
Jag var uppe sent igår så tog mig inte upp ur sängen förrän halv 11 idag. Tempade Rillan igår och det var lugnt, så efter ett tag vågade jag somna med Rillan som den lilla skeden. Fick panik en gång och trodde att han hade slutat andas så jag började ruska stackarn som bara var jättetrött. Nima börjar förstå principen som vi har här i huset, sova tidigt = morgonkiss tidigt, sova sent = morgonkiss sent. Innan ville hon ut och kissa halv 6 oavsett när hon fick sin kvällspinkare. Dom får alltid gå ut precis innan jag går i säng på kvällen. Hur som helst, Akilles är mycket bättre idag men inte bra. Han är alldeles svullen runt nosen. Jag provade att ge honom sitt gamla foder nu till frukost för att se om foderbytet kan ha spelat in, så jag får se under dagen.

Annars händer inte mycket idag. Jag ska plugga lite inför mitt slutprov i Historia A som jag har på måndag, jag har gjort alla inlämningsuppgifter redan (såg dock nu i skrivande stund att jag måste komplettera en fråga om Stalin, muu). Sen hade jag tänkt mig ut och rida samt låna dusch hos grannen, mitt vatten är ju gone again men ska åtgärdas ikväll. Boka skoning till hästarna och betala räkningar måste jag också göra. Och diska och tvätta men det är ju superenkelt utan vatten..

Ha en god dag.

Kommentera

Publiceras ej