Häst

0kommentarer

Godkväll.

Jag kom precis in från en mycket spännande ridtur med min mörkbrune springare. Efter halva ridturen bestämde han sig för att det var jätteäckligt att ha en liten rottis springande bakom sig (trots att han redan hade haft det i typ 30 min) och betedde sig som den vilda mustangen S nästan hela vägen hemåt. Jaja, så kan det gå när man har en slö matte som inte rider varje dag. Jag har ju varit utan medryttare snart ett år nu och är väldigt sugen på en ny! Så om någon känner en ridsugen tålmodig själ på denna sidan av stan så kan ni gärna be den personen höra av sig..

Simzon är en speciell häst som jag hatar att älska och älskar att hata. Han kan vara tjurigare än den suraste fuxmärren, mera lättskrämd än en Johanna på kallvinden, latare än _ _ _ _ _ på SSP, MEN han bär ändå runt på ett väldigt stort hjärta och är vansinnigt personlig. Tur är det dock att jag har Älvan också, som alltid sköter sig. Annars skulle jag väl få magsår.

Nu ska jag kolla på transporter! Innan hösten ska jag köpa mig en fin hästtransport och ett anläggningskort. Jag känner häst och ridpeppen sakta komma krypandes tillbaka. Yes!

Kommentera

Publiceras ej